Archive for the ‘info’ Category

Ayam dan “Cikaro”

Posted: November 26, 2009 in Cinta, info, Isu Semasa

*Maaf kepada para pengujung , mungkin isu ini ada unsur – unsur lucah yang agak melampau.

Ayam dan “Cikaro”

Ayam , siapa yang tak kenal ayam dan bermacam – macam ayam di muka bumi ini dan bila perayaan mesti ramai ayam jadi korban tak kiralah bapa ayam ke ibu ayam ke anak ayam ke semua jadi rendang dan kari ayam . Anda suka makan Ayam? Yang jelas bukanlah “Ayam” yang anda sedang fikirkan itu . Ayam memang makanan kegemaran Mr J tak kira masak macamanapun Mr J tetap Telan je janji cukup masin .

www.pengerindu.com

Tapi Mr J bukan nak cerita pasal ayam tetapi mengenai “ayam” dan bukan sebarang ayam , ayam ini pelik sedikit dan harga sampai mencecah beberatus ringgit untuk menikmati ayam “istimewa” ini. Ayam ini boleh menemai anda (selalunya menemani lelaki) sampai ke larut malam dan service “baik punya” . Dari Ayam kampung sampai ke ayam ketek (ayam pendek) selalunya Ayam kampung yang telah di upgrade ke grade A mendapat permintaan yang tinggi sebab dikatakan masih Fresh lagi.

Dan sudah pasti setiap Ayam mempunyai “Bapak ayam” dan “Mak Ayam” atau dengan perkataan yang lebih sesuai iaitu mereka ini (Mak dan Bapa Ayam) adalah pelindungan kepada “anak – anak ayam” yang mereka bela. Anak – anak ayam ini pula terdiri daripada Ayam yang cantik dan mempunyai Skill “mengawan” yang luar biasa. Tetapi ramai dikalangan Ayam ini terdiri daripada golongan Ayam yang berpendidikan , kenapa jadi macamtu? takkanlah kerana hutang dek PTPTN atau kesesakkan hidup di kota menjadi penyebab utama untuk menjadi “Ayam” ? .

www.pengerindu.com
Diluar sana ramai lagi kerja yang mencari pekerja dan bukannya pekerja yang mencari kerja atau mungkinkah kerja menjadi “ayam” ini senang dan tidak juga meletihkan “mengankang” je kerja. Ha, itu kerja “ayam” . Jangan sampai jadi macam ayam dekat gambar dibawah ini , kena gantung sebab tak laku lagi atau “ayam tua”.

www.pengerindu.com

Dan sekarang mengenai “Cikaro” pula. Anda tahu apa itu Cikaro? Mr J baru je tahun tahun yang lepas dan yang pasti “Cikaro” ini telah menjadi persaingan segit kepada “Ayam” dan selalunya untuk mendapatkan “Cikaro” ini tidaklah susah sangat , janji pandai mengayat bak kata Mat Rempit. Selalunya “Cikaro” ini selalu dan suka melepak sampai ke larut malam sehinggalah ke pagi bersama kawan – kawan mereka dan ke hulu hilir dengan Mat Rempit .

Yang pasti untuk membezakan antara “Cikaro” dan “Bohsia” adalah agak susah sikit cuma yang satu sahaja iaitu Bohsia selalu menjadi taruhan Mat – mat rempit manakala “Cikaro” tidak dan yang pasti ayat kena power .

Semalam Mr J masak sendiri lauk iaitu Ayam Masak Kicap , kenyang juga walaupun terlebih masin.

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.

Link Adv RM10 Monthly :Berani TengokEjen Prepaid

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Advertisements

Yang buruk dan si Kacak rupa.

Posted: November 25, 2009 in Cinta, info
Terima dengan seadanya dan ini adalah ujian bagiku di dunia ini …

Mungkin itu yang difikirkan dalam hati seorang insan yang tidak bernasib baik seperti masyarakat lain di dunia dengan memiliki rupa paras yang agak menyeramkan bagi kanak – kanak tapi apa boleh buat dan kita yang memiliki paras rupa yang boleh dikatakan sempurna pun masih nak taruk plastik , hidung tak mancung nak juga bagi mancung .

Tapi bagi Mr J , apalah sangat paras rupa dan rupa tiada bezanya , gemuk , kurus , cantik dan kacak itu hanya sementara dan apa yang lebih penting adalah nilai murni dan sikap individu itu sendiri.

Gambar ini dikirim ke email Mr J , dan dipercayai insan ini menghidapi penyakit sehingga menyebabkan bentuk badan beliau kelihatan seperti gambar diatas.

Sudah lumrah manusia dan yang buruk akan dihina dan dijauhi tetapi yang Kacak dan cantik akan terus dipuji dan dipuja. Kenapa? hanya kerana paras rupa.

siapa yang tak kenal pelakon bulan baru (bukan datang bulan) pujaan ramai wanita di dunia , tak kurang pula di Malaysia.

Dan jadilah diri anda sendiri , berbangalah dengan diri anda sendiri! Andai anda memilikki rupa yang cantik dan kacak bersyukurlah dengan kurnianNya dan janganlah bongkah dan sombong .

Uolss! hari ini Mr J tak sempat tengok sinetron si buruk dan si cantik rupa..haha

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.

Link Adv RM10 Monthly :Berani TengokEjen Prepaid

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Mr J tertarik untuk menulis artikel mengenal sifat perkauman di Negara kita iaitu Malaysia . Anda ada berapa orang kawan berbangsa lain ? . Terus – terang Mr J bagitahu bahawa Malaysia masih lagi bersifat perkauman biarpun bukan dari segi luaran tetapi dalaman. Sepanjang pengalaman Mr J kerja CC dan akan berhenti hujung bulan ini , Mr J banyak melihat sifat – sifat perkauman masih lagi ada dalam diri individu tersebut .

Anda jangan terkejut bahawa sifat perkauman masih lagi menjiwai budak – budak sekolah rendah dan diantara ‘statment” yang Mr J dengar sendiri di Cyber Cafe :

Abu: Ui ko join tak budak “keling” tu nanti main bola? .
Ah Meng: malaslah aku .
*keling merujuk kepada bahasa yang merendahkan kaum India , tetapi “keling” bermaksud pahlawan di Sarawak.

Itu satu bahasa yang biasa Mr J dengar dalam Cyber Cafe ini. Yang menghairankan adalah mereka bukan orang dewasa tetapi budak – budak sekolah rendah lagi , siapa yang perlu dipersalahkan ? Sekolah , Ibubapa atau pengaruh rakan sebaya? .

Ali: oiiiii Babi ko , ko jangan tembak aku . tu pergi selamat kan tebusan dulu! .
Venajran: apa babi – babi ? ko tak makan babi jangan cakap babi!

Sungguh kasar bahasa mereka , nasib baik budak – budak kecik kalau orang dewasa mesti tak akan sebut tetapi sebut dalam hati sahaja.

Tapi yang bestnya kat CC aku ini ada satu kumpulan budak – budak sekolah rendah dalam 5 ke 6 orang dan 2 orang adalah budak cina dan selebihnya adalah Melayu , yang bestnya 2 budak cina ini fasih berbahasa melayu dan bercampur gaul dengan budak – budak melayu tapi yang tak bestnyer selalu je kena buli kawan – kawan dorang tapi buli kejap je esok datang cc lagi masih bersama . hah, itu budak – budak.
https://i0.wp.com/www.tonyfernandesblog.com/media/users/antff64/kids.jpg
Mr J bangga sebagai rakyat Malaysia , biarpun tak ada salji turun bila perayaan Cristmas menjelma , anda semua tak bangga ke? kita ada kawan India , Cina dan Melayu . Mr J ada terlihat satu Iklan di kaca TV mengenai 1Malaysia di mana budak – budak melayu , cina dan India main kawin – kawin lepas tu Mak mereka cari dan malamnya mereka Masak dan makan bersama dan ada satu klip yang best bila time ayam kena sembelih tu . Anda ada tengok?

https://borneoparadise.files.wordpress.com/2009/11/bangsamalaysiasmiles.jpg?w=300
Terus – terang Malaysia masih lagi ada sifat – sifat perkauman biarpun tak nampak dek mata tetapi dalaman siapa tahu. So , hentikan sifat sebegini , tengok dahulu Kad Pengenalan dan selagi anda warganegara Malaysia itu bermakna anda adalah Bangsa Malaysia.

Teringat kawan cina semasa Mr J masih budak dahulu Ah Kiong , dahulu panjat pokok sama – sama dan mandi sungai sama – sama . Dengar cerita dah jadi tokey “Mee kampua” kat Bintulu.

Gambar dibawah ini tiada kena mengena dengan Artikel diatas.

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Sila lawati: MTV & Lirik Lagu Best! dan Anda Berani Tengok? (Pesakit Jantung tidak digalakkan.)


Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Andai Aku memiliki badan Seperti ini.

Posted: November 22, 2009 in info, MyDiary
Mr J tengah dalam proses pengemukkan badan kerana kalau badan kurus kering nanti nak body builder otot – otot tu tak nampak , tapi pelik pula Mr J perut je yang boroi ~ toinK~ . Target dan Azam Mr J pada Tahun depan 2010 iaitu ingin memilikki badan seperti gambar dibawah. Tapi taklah sangat macam sebijik real – real kat bawah , agak – agak lah . Macam Malik Noor ke. ahak.

Ni Mr J ada sat soalan nak tanya kepada para pengunjung wanita khasnya , suke tak kalau badan boyfriend atau suami anda seperti gambar diatas?

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Sila lawati: MTV & Lirik Lagu Best! dan Anda Berani Tengok? (Pesakit Jantung tidak digalakkan.)


Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Hari ini kita pergi ke dalam dunia haiwan pelik – pelik yang wujud bersama kita di dunia . Kita mulakan dulu dengan spesis binatang pelik ini.

Chinese Giant Salamander:

Sepesis ini dikatakan sering menganggu sekumpulan Perenang – perenang Negara China hehehe dan pernah juga dikatakan spesis ini pernah membaham seekor Burung bangau yang tengah melepak kat Central Market. Dan selepas beberapa minit babak kejar mengejar antara para perenang dengan si Salamander ini , akhirnya Salamander ini mengaku kalah kerana tersangkut kat “salahspender” mamat kat gambar dibawah.

pengeRIndu


Angora Rabbit
:

Kejadian berlaku di Bandar Tasik Selatan di mana sepasang kekasih memberikan hadiah yang disangkakan seekor kucing tetapi akhirnya telah membawa kepada ke’fobiaan kepada pasangan tersebut kerana haiwan yang disangka kucingnya itu telah menghabiskan segala sayur – sayuran terutamanya sayur carot , haiwan tersebut telah berjaya disahkan identiti setelah ujian dengan membalingkan beberapa Ikan Kekek dan Ikan Gelama ke arah haiwan tersebut tetapi tidak disentuh dan akhirnya balingan yang terakhir berupa sayur carot berserta voucher penginapan 8 malan 10 hari di Zoo Melaka disambut dengan lompatan bergalah si Kucing tersebut dan Identiti dikenalpasti bahawa haiwan tersebut adalah Angora Rabbit .

RabitbukanKucing

Giant Coconut Crab:

Ketam Kelapa Gergasi ini berasal daripada “Guam and other Pacific islands” Mr J tak tahu sangat Guam kat mana , yang Mr J tahu spesis ketam ini dikatakan suka melepak tepi – tepi tong sampah seperti mana bukti dalam gambar tersebut , ada satu cerita mengatakan bahawa libasan Penyepitnya itu mampu membelahkan sebijik buah kelapa muda (dah macam cerita sea monster pula) . Ada pula sumber yang tidak tepat mengatakan bahawa Ketam ini pandai juga memanjat kelapa dan sebuah dongeng dari selatan barat bahawa cerita pertandingan memanjat kelapa yang bertajuk “Aku Tidak segagah Munyit itu” .

Katok

Cantor’s Giant Soft Shelled Turtle:

Apa ke benda nama panjang sangat , isk tak larat Mr J nak taip . Senang je , sebut je si labi – labi . Mr J tak fikir labi – labi ini pelik tetapi Mat Salleh yang kata labi – labi ini pelik , mungkin bahagian kepala dia yang dapat memanjang sehingga dapat mencapai agak – agak ikut saiz badan si labi – labi ini. Yang pelik bagi Mr J , Mat Salleh cakap labi ini Turtle isk pening Mr J berdebat dengan Mat Salleh dalam YM semalam sampai terseliuh jari jemari halus Mr J.

Katok

Star Nosed Mole
:

Binatang ini lagi memelikkan Mr J , tengok muka dia macam star fish pula , haiwan ini tiada kat Malaysia lagi kalau ada pun mesti dah kena lastik dengan budak – budak nakal kat Kampung Mr J , “hidung bintag” ini duduk dalam bawah tanah buat penempatan haram . Ini mengingatkan Mr J mengenai Mole People.

alien

It lives in Canada and the East Coast of the United States. It favors a high protein diet of clams, snails, small rodents, mollusks and worms. It’s not a very big creature – about the size of a hand. But its 22 nose tentacles are hard to miss. They help the mole find food.

Climbing Fish:

Ikan memanjat ? hehe, lebih senang dipanggil je ikan tembakul ataupun ikan belacak . Ini juga menjadi perdebatan hangat hingga menyebabkan YM Mr J dihujani dengan kata – kata “its so weird” , “alien fish” dan sebagainya , mungkin kepada yang jarang dan tidak pernah melihat mungkin akan berkata bergitu tetapi kalau duduk di kampung mungkin akan mengatakan sebaliknya.

alien

Mr J kalau bosan memancing tak dapat ikan , kekadang belacak inilah dijadikan mangsa pancing dan lepas..

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Sila lawati: MTV & Lirik Lagu Best! dan Anda Berani Tengok? (Pesakit Jantung tidak digalakkan.)


Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Kejam dan tak terfikir dek akal , itulah yang difikirkan Mr J . Bayangkan Para penduduk ditangkap dan dibunuh semata – mata hanya kerana Nilai Wang , begitu kuasanya “wang” jika dibandingkan dengan satu kehidupan. Kejadian ini berlaku di Peru dimana sindiket membunuh seramai 60 penduduk tempatan bagi mendapatkan lemak dan tisu manusia yang kemudian dijual sebagai bahan membuat kosmetik di Eropah.

*atau mungkinkah minyak wangi atau losyen yang kita pakai berhari – hari mengandungi sisa – sisa lemak manusia? eeeeee seramnyer..

Lemak manusia RM50,820 seliter

SEPASUKAN polis mengumpul bahan bukti di satu lokasi pembunuhan di sebuah ladang koko berdekatan Huanuco, Peru baru-baru ini.


LIMA, Peru – Seramai empat suspek ditahan di Peru berhubung sindiket membunuh seramai 60 penduduk tempatan bagi mendapatkan lemak dan tisu manusia yang kemudian dijual sebagai bahan membuat kosmetik di Eropah.

Semua suspek ditahan di tengah Peru awal bulan ini manakala tujuh lagi anggota kumpulan itu termasuk dua warga Itali sedang diburu, kata Ketua Pendakwa Raya, Jorge Sans Quiroz kelmarin.

“Lemak (manusia) itu dibeli oleh konspirator Itali sebelum dihantar untuk pengkomersialan ke makmal di Eropah,” kata Quiroz.

Beliau menjelaskan, geng itu menyasarkan peladang dan Orang Asli di kawasan terpencil yang terpedaya dengan tawaran kerja sebelum mangsa dibunuh.


Pendedahan rangkaian penyeludupan itu dipercayai dapat membantu menyelesaikan 60 kes kehilangan penduduk tempatan di Andes namun hubungan itu masih belum disahkan.

Polis mula membuat penahanan berikutan penemuan sebotol lemak manusia yang cuba diseludup keluar dari bandar Huanuco, Andes ke Lima baru-baru ini.

Petunjuk mengenai rangkaian penyeludupan lemak manusia pertama kali muncul dua bulan lalu, kata Ketua Jabatan Jenayah, Jeneral Felix Burga.

Ketua Jabatan Antipenculikan polis Peru, Kolonel Jorge Mejia menambah, seramai tiga suspek mengaku membunuh lima orang.

Kata Mejia, pihak polis menerima maklumat mengenai penjualan lemak manusia empat bulan lalu tetapi detektif penyiasat hanya berjaya menembusi kumpulan itu pada Ogos. – Agensi

Dunia semakin kejam, dahulu lemak haiwan sekarang lemak manusia pula dijadikan bahan kosmetik , Mr J percaya Makmal yang dikatakan itu mungkin diangotai oleh sindiket – sindiket Mafia antarabangsa .

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Sila lawati: MTV & Lirik Lagu Best! dan Anda Berani Tengok? (Pesakit Jantung tidak digalakkan.)


Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Anda selalu sahaja pening dengan karenah anak – anak kecil anda yang masih merangkak tatkala kita melihat TV sekali pandang anak kita yang baru ke merangkak tu hilang sekelip mata pening – pening tapi jangan marah mereka, meraka kan baru nak belajar . So apa kata anda mengambil kesempatan diatas kecerdikkan anak anda yang baru merangkak supaya boleh tolong anda sebagai IbuBapa menge”mop”kan lantai rumah anda sekali.

Bagaimana? jimat dan mudah bukan?.. Mr J
Bukan sekadar kita sahaja yang tahu menulis surat cinta , bahkan “dia” pun tahu malu membaca surat cinta, agaknya surat daripada siapa tu?.

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Sila lawati

Koleksi MTV & Lirik lagu Best!

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH