Archive for the ‘MyDiary’ Category

Tak lama lagi Mr J akan balik ke kampung halaman iaitu sibu sarawak pada 13 December 2009 . Banyak sangat barang – barang nak dibawa balik , dan yang sedihnya Motosikal Mr J rasanya tak sanggup nak dibawa balik nanti akan menyemakkan rumah Mr J di Sarawak. dan kepada sesiapa yang berminat untuk membeli motosikal Modenas Mr J bolehlah hubungi Mr J di talian HotLine 013 – 3896880 . (serius nih)

Area : Negeri Sembilan . Yang luar N9 pun boleh kalau nak beli.

Terasa sayang pula nak tinggalkan tempat orang.

www.pengerindu.com

www.pengerindu.com

Seperti mana di Mudah.com.my

Dan kepada yang berminat cepat – cepat hubungi saya.

Harga: RM1.800 (masih lagi boleh dirunding)
Rim baru ditukar.
Sebab dijual : Balik Sarawak.

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Sila lawati: MTV & Lirik Lagu Best! dan Anda Berani Tengok? (Pesakit Jantung tidak digalakkan.)


Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Advertisements
Mr J tertarik untuk menulis artikel mengenal sifat perkauman di Negara kita iaitu Malaysia . Anda ada berapa orang kawan berbangsa lain ? . Terus – terang Mr J bagitahu bahawa Malaysia masih lagi bersifat perkauman biarpun bukan dari segi luaran tetapi dalaman. Sepanjang pengalaman Mr J kerja CC dan akan berhenti hujung bulan ini , Mr J banyak melihat sifat – sifat perkauman masih lagi ada dalam diri individu tersebut .

Anda jangan terkejut bahawa sifat perkauman masih lagi menjiwai budak – budak sekolah rendah dan diantara ‘statment” yang Mr J dengar sendiri di Cyber Cafe :

Abu: Ui ko join tak budak “keling” tu nanti main bola? .
Ah Meng: malaslah aku .
*keling merujuk kepada bahasa yang merendahkan kaum India , tetapi “keling” bermaksud pahlawan di Sarawak.

Itu satu bahasa yang biasa Mr J dengar dalam Cyber Cafe ini. Yang menghairankan adalah mereka bukan orang dewasa tetapi budak – budak sekolah rendah lagi , siapa yang perlu dipersalahkan ? Sekolah , Ibubapa atau pengaruh rakan sebaya? .

Ali: oiiiii Babi ko , ko jangan tembak aku . tu pergi selamat kan tebusan dulu! .
Venajran: apa babi – babi ? ko tak makan babi jangan cakap babi!

Sungguh kasar bahasa mereka , nasib baik budak – budak kecik kalau orang dewasa mesti tak akan sebut tetapi sebut dalam hati sahaja.

Tapi yang bestnya kat CC aku ini ada satu kumpulan budak – budak sekolah rendah dalam 5 ke 6 orang dan 2 orang adalah budak cina dan selebihnya adalah Melayu , yang bestnya 2 budak cina ini fasih berbahasa melayu dan bercampur gaul dengan budak – budak melayu tapi yang tak bestnyer selalu je kena buli kawan – kawan dorang tapi buli kejap je esok datang cc lagi masih bersama . hah, itu budak – budak.
https://i0.wp.com/www.tonyfernandesblog.com/media/users/antff64/kids.jpg
Mr J bangga sebagai rakyat Malaysia , biarpun tak ada salji turun bila perayaan Cristmas menjelma , anda semua tak bangga ke? kita ada kawan India , Cina dan Melayu . Mr J ada terlihat satu Iklan di kaca TV mengenai 1Malaysia di mana budak – budak melayu , cina dan India main kawin – kawin lepas tu Mak mereka cari dan malamnya mereka Masak dan makan bersama dan ada satu klip yang best bila time ayam kena sembelih tu . Anda ada tengok?

https://borneoparadise.files.wordpress.com/2009/11/bangsamalaysiasmiles.jpg?w=300
Terus – terang Malaysia masih lagi ada sifat – sifat perkauman biarpun tak nampak dek mata tetapi dalaman siapa tahu. So , hentikan sifat sebegini , tengok dahulu Kad Pengenalan dan selagi anda warganegara Malaysia itu bermakna anda adalah Bangsa Malaysia.

Teringat kawan cina semasa Mr J masih budak dahulu Ah Kiong , dahulu panjat pokok sama – sama dan mandi sungai sama – sama . Dengar cerita dah jadi tokey “Mee kampua” kat Bintulu.

Gambar dibawah ini tiada kena mengena dengan Artikel diatas.

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Sila lawati: MTV & Lirik Lagu Best! dan Anda Berani Tengok? (Pesakit Jantung tidak digalakkan.)


Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Andai Aku memiliki badan Seperti ini.

Posted: November 22, 2009 in info, MyDiary
Mr J tengah dalam proses pengemukkan badan kerana kalau badan kurus kering nanti nak body builder otot – otot tu tak nampak , tapi pelik pula Mr J perut je yang boroi ~ toinK~ . Target dan Azam Mr J pada Tahun depan 2010 iaitu ingin memilikki badan seperti gambar dibawah. Tapi taklah sangat macam sebijik real – real kat bawah , agak – agak lah . Macam Malik Noor ke. ahak.

Ni Mr J ada sat soalan nak tanya kepada para pengunjung wanita khasnya , suke tak kalau badan boyfriend atau suami anda seperti gambar diatas?

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Sila lawati: MTV & Lirik Lagu Best! dan Anda Berani Tengok? (Pesakit Jantung tidak digalakkan.)


Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Hidup ini sungguh tidak adil, kenapa masalah perlu wujud ? kenapa aku perlu ada masalah ? kenapa manusia ada masalah? dan kenapa masalah tidak pernah selesai ?. Sampai kadang – kadang minda seseorang individu tidak mampu lagi menahan masalah sehinggakan menyelesaikan masalah dengan cara “pintas” samada merompak , meragut atau mencuri itu tergolong dalam masalah kewangan .
Dari keadaan riang kepada murung dan dari perwatakkan yang ceria kepada panas baran , kenapa itu berlaku? satu sebab kerana “masalah”.

Dan menyelesaikan diri dengan cara “membunuh diri” pun ada , dan sudah pasti masalah akan hilang, hilangkah masalah dengan cara “membunuh diri”? . Ya, masalah akan hilang dengan membunuh diri tetapi itu hanya pada minda dan akal seseorang yang tidak mampu untuk berfikir dengan bijak .

Mr J tak mahu menguraikan masalah cinta disini, tetapi masalah yang lebih nyata . Setiap orang mempunyai “masalah” mereka sendiri dan begitu juga dengan Mr J , masalah memang tidak pernah “settle” malah semakin bertambah dan kadang – kadang lebih indah menjadi seekor burung yang bebas berterbangan di hutan . Terbang tinggi melayang nun jauh di puncak langit dan melihat “kemasalahan” manusia dibawah.

Dari “masalah” hingga akan menimbulkan “stress” dan akan menganggu pemikiran sesorang individu tersebut makan akan terjadilah “amuk” dan mungkin lebih parah lagi akan menjadi “gila” .

Kenapa aku ada masalah?
Aku tak dapat menangani masalah lagi?
Aku dah tak ingin hidup dengan masalah.

Semoga masalah i dapat diselesai . Mr J

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Sila lawati

Koleksi MTV & Lirik lagu Best!

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Pernah tak anda merasakan terdesak dan memerlukkan duit dalam masa yang singkat ? dan bagaimanakan jalan penyelesaian anda untuk mendapatkan Rm200 dalam masa yang amat singkat iaitu sekitar 6 jam.

Terdesak untuk mencari Rm200 dalam masa 6jam. Apa yang anda perlu buat?(online surveys)

Mr j pernah terdesak.

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Sila lawati

Koleksi MTV & Lirik lagu Best!

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Masihkah anda ingat setiap pukul 7malam anda akan berlari masuk ke rumah dan akan terlentang di kaca televison untuk melihat rancangan kartun kegemaran anda seperti:

Masked Rider, Jet-man,Transformers, Thundercats,Flyman, Ultraman, Chipmunks and Mickey Mouse, Ninja Turtles,Doraemon(kartun kesukaan Mr J), PowerRangers,Tomatoman dan Voltron

Dan bila di sekolah rendah anda mesti minat kat kasut jenama Bata , Pallas Jazz dan tidak lupa pula dengan kasut jenis high cut buatan cina ada yang minat stoking tebal .

Makanan di kantin pula murah – murah semangkuk mee sup harga dalam RM0.50sen dan sangat mengenyangkan dan air secawan 10sen sahaja.

Bila balik dari sekolah masih ingat kita simpan duit sebanyak 20sen ke 30sen untuk main “tikam” kalau nombor mengena dapat permainan dan kekadang kita habis duit siling untuk “menikam” nak dapatkan robot gaban.

Bila tiba waktu Program minum susu ramai yang suka minum susu tambahan lagi diberi percuma dan murid -murid ramai beratur untuk mendapatkan susu program sekolah dan tidak lupa pula kenangan pahit Mr j susu sekotak diletak dalam laci kena curi murid – murid lain dan masatu Mr J mengadu kat Cikgu dan Cikgu gantikan dengan yang baru .

Ingat lagi tak bila Nurse datang ke dalam kelas dan bagi kad , bukan sebarang kad dan bila kita dapat kad tersebut kita akan takut bergitu juga dengan Mr J sampaikan menyorok bawah meja sebab tak nak kena bawa ke klinik gigi sekolah sebab gigi Mr J banyak yang rosak , dan apabila kawan kita baru balik dari klinik gigi sekolah dengan mata merah dan pipi bengkak sebab gigi kena cabut kita lagilah kecut perut takut..

Bila Mak kita pergi ke kedai runcit kita mesti nak ikut sebab nak beli permainan kesukaan seperti Tora aman ingatkan anda dengan Iklan “toraaa datang lagiiii dengan ding dang” dan cokelat bulat – bulat dalam tu kita tak makan sebab nak ambik permainan dalam kotak tu je..

Bila pendidikan Jasmani bila cikgu suruh bersenam dan bila cikgu suruh rehat kita main ‘Pepsi Cola one-two-three’, ‘Police &Sentry’ dan main kejar – kerja duduk dan tak lupa pula main “pukulll berapa jam harimau lepastu kita jawap pukul 2 ” heuhehu harimau kejar…

Internet ? VCD ? DVD ? apa benda tu. yang kita tahu hanyalah kaset dan video kaset.

Tapi sekarang itu hanyalah memori kita sebagai bayi 80an dahulu, sekarang semua dah besar – besar dan tak mungkin waktu itu akan kembali lagi dan mungki anda yang sedang membaca ini anda salah seorang daripada bayi 80an.. bestkan waktu itu. Mr J

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Sila lawati:

Koleksi MTV & Lirik lagu Best!

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Mr J minta tolong pengunjung http://www.pengeRindu.com sila layari mana – mana Iklan Yang keluar daripada Nuffnang ok. Thank dan anda cukup Sporting~

Senarai Kategori yang ada dalam http://www.pengeRindu.com ini.
Sila klik pada kategori yang dicari:

Last Update November 2009.

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner