Archive for the ‘Pelik’ Category

Hari ini kita pergi ke dalam dunia haiwan pelik – pelik yang wujud bersama kita di dunia . Kita mulakan dulu dengan spesis binatang pelik ini.

Chinese Giant Salamander:

Sepesis ini dikatakan sering menganggu sekumpulan Perenang – perenang Negara China hehehe dan pernah juga dikatakan spesis ini pernah membaham seekor Burung bangau yang tengah melepak kat Central Market. Dan selepas beberapa minit babak kejar mengejar antara para perenang dengan si Salamander ini , akhirnya Salamander ini mengaku kalah kerana tersangkut kat “salahspender” mamat kat gambar dibawah.

pengeRIndu


Angora Rabbit
:

Kejadian berlaku di Bandar Tasik Selatan di mana sepasang kekasih memberikan hadiah yang disangkakan seekor kucing tetapi akhirnya telah membawa kepada ke’fobiaan kepada pasangan tersebut kerana haiwan yang disangka kucingnya itu telah menghabiskan segala sayur – sayuran terutamanya sayur carot , haiwan tersebut telah berjaya disahkan identiti setelah ujian dengan membalingkan beberapa Ikan Kekek dan Ikan Gelama ke arah haiwan tersebut tetapi tidak disentuh dan akhirnya balingan yang terakhir berupa sayur carot berserta voucher penginapan 8 malan 10 hari di Zoo Melaka disambut dengan lompatan bergalah si Kucing tersebut dan Identiti dikenalpasti bahawa haiwan tersebut adalah Angora Rabbit .

RabitbukanKucing

Giant Coconut Crab:

Ketam Kelapa Gergasi ini berasal daripada “Guam and other Pacific islands” Mr J tak tahu sangat Guam kat mana , yang Mr J tahu spesis ketam ini dikatakan suka melepak tepi – tepi tong sampah seperti mana bukti dalam gambar tersebut , ada satu cerita mengatakan bahawa libasan Penyepitnya itu mampu membelahkan sebijik buah kelapa muda (dah macam cerita sea monster pula) . Ada pula sumber yang tidak tepat mengatakan bahawa Ketam ini pandai juga memanjat kelapa dan sebuah dongeng dari selatan barat bahawa cerita pertandingan memanjat kelapa yang bertajuk “Aku Tidak segagah Munyit itu” .

Katok

Cantor’s Giant Soft Shelled Turtle:

Apa ke benda nama panjang sangat , isk tak larat Mr J nak taip . Senang je , sebut je si labi – labi . Mr J tak fikir labi – labi ini pelik tetapi Mat Salleh yang kata labi – labi ini pelik , mungkin bahagian kepala dia yang dapat memanjang sehingga dapat mencapai agak – agak ikut saiz badan si labi – labi ini. Yang pelik bagi Mr J , Mat Salleh cakap labi ini Turtle isk pening Mr J berdebat dengan Mat Salleh dalam YM semalam sampai terseliuh jari jemari halus Mr J.

Katok

Star Nosed Mole
:

Binatang ini lagi memelikkan Mr J , tengok muka dia macam star fish pula , haiwan ini tiada kat Malaysia lagi kalau ada pun mesti dah kena lastik dengan budak – budak nakal kat Kampung Mr J , “hidung bintag” ini duduk dalam bawah tanah buat penempatan haram . Ini mengingatkan Mr J mengenai Mole People.

alien

It lives in Canada and the East Coast of the United States. It favors a high protein diet of clams, snails, small rodents, mollusks and worms. It’s not a very big creature – about the size of a hand. But its 22 nose tentacles are hard to miss. They help the mole find food.

Climbing Fish:

Ikan memanjat ? hehe, lebih senang dipanggil je ikan tembakul ataupun ikan belacak . Ini juga menjadi perdebatan hangat hingga menyebabkan YM Mr J dihujani dengan kata – kata “its so weird” , “alien fish” dan sebagainya , mungkin kepada yang jarang dan tidak pernah melihat mungkin akan berkata bergitu tetapi kalau duduk di kampung mungkin akan mengatakan sebaliknya.

alien

Mr J kalau bosan memancing tak dapat ikan , kekadang belacak inilah dijadikan mangsa pancing dan lepas..

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Sila lawati: MTV & Lirik Lagu Best! dan Anda Berani Tengok? (Pesakit Jantung tidak digalakkan.)


Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Advertisements
Pelik tetapi benar dan kejadian ini berlaku di kentucky , Amerika Syarikat. Artikel asli diambil dari Telegrap.uk dan dialihbahasakan oleh Mr J mengunakan google Translator. Bertuah Mrs Herald mendapat suami yang memahamikan.

Lain pula dengan Artis Malaysia kita , dah dapat yang sempurna nak juga main cerai – cerai , tak tahu bersyukur.

Mrs Herald, yang hanya 2ft 4ins, diberitahu bahawa menjadi hamil boleh membunuhnya namun sudah mencabar para doktor untuk memiliki dua bayi yang sihat.

35 tahun dari Dry Ridge, Kentucky, Amerika Syarikat, menderita daripada osteogenesis imperfekta, yang menyebabkan tulang rapuh dan terkebelakang paru-paru, dan artinya dia gagal untuk tumbuh.

Sekarang Nyonya Herald, yang menggunakan kerusi roda, dan suaminya Will, yang 5ft 9ins, sedang menunggu kelahiran anak ketiga mereka, kerana dalam masa empat minggu.

Dia tidak bisa menahan putrinya kerana perutnya akan di jalan, dan harus bergantung pada suaminya Will untuk melakukan banyak hal di sekitar rumah.

Stacey Herald: Stacey Herald, the world's smallest mother, is about to give birth for the third time, despite warnings she is risking her life.

Mrs Herald mengaku hamil adalah “tidak nyaman” dan meninggalkan dia terbaring di tempat tidur selama berminggu-minggu. Pada saat tambahan baru, seorang anak laki-laki, adalah salah satu ia akan sudah menara di atas ibunya.

Namun, meskipun semua rintangan, Nyonya Herald dan suaminya, seorang calon pendeta, mengatakan mereka ingin lebih anak-anak.

Pasangan bertemu pada tahun 2000 saat bekerja untuk sebuah supermarket di bandar dan rumah mereka sudah putus asa untuk keluarga selepas berkahwin pada tahun 2004.

Tapi doktor amaran Nyonya Herald bayi akan tumbuh begitu besar di dalam tubuh mungil itu akhirnya akan menghancurkan organ tubuhnya.

“Hati saya patah sehingga aku tidak bisa punya anak,” katanya.

“Sepanjang hidupku orang tua saya telah mengatakan bahawa aku bisa melakukan apa saja. Lalu ada doktor ini mengatakan bahawa kita tidak boleh menjadi keluarga yang lengkap. Ini benar-benar sakit.”

Lapan bulan kemudian, pasangan itu gembira ketika mereka menemukan Nyonya Herald sedang hamil dan memutuskan untuk terus maju meskipun keluarga dan doktor meminta mereka untuk mempertimbangkan kembali.

“Mereka semua memberi tahu bahawa aku akan mati. Mereka memintaku untuk tidak punya bayi. Bahkan ibuku berkata,” Kau tahu kau tidak akan bertahan benar? “

“Aku berkata kepadanya:” Ini keajaiban bahawa saya di sini, bahawa saya mempunyai hidup, mengapa tidak boleh menjadi keajaiban ini juga? “”

Setelah 28 minggu, doktor melakukan operasi caesar dan putri Kateri lahir, beratnya hanya £ 2 dan 1oz pada tahun 2006.

Dia tumbuh dengan sangat baik tetapi ada patah hati bagi keluarga ketika mereka menemukan Nyonya Kateri Herald mewarisi kondisi dan bermanfaat juga tidak pernah tumbuh ke ketinggian normal.

Tapi keluarga muda kembali kehidupan seperti biasa, sebelum Nyonya Herald menjadi hamil setahun kemudian.

“Itu jenis seperti yang terakhir kali, semua orang berteriak:” Apa yang engkau lakukan? ” pada kami, “katanya.

“Para doktor mengatakan bahawa aku mendorong kejayaan saya. Tapi kita hanya berdoa bahawa Allah akan membawa kita melalui itu.”

Dia mengakui bahawa kehamilan kedua telah memuat korban, mengatakan: “Sulit, saya lebih cepat jauh lebih besar. Pada titik terburuk saya meletup aku ingat air mata, kerana saya nampak seperti bola pantai dengan kepala dan sedikit kaki.

Doktor cuba untuk membiarkan bayi kedua tinggal di tubuh Puan Herald selama mungkin, membiarkan kehamilannya pergi sampai 34 minggu sebelum mengambil dia ke teater.

Putri Makaya yang, pada usia 18 inci sudah lebih daripada setengah tubuh ibunya panjang ketika ia lahir, ditimbang £ 4 dan 7oz.

Sekarang kedua anak perempuan lebih besar daripada ibu mereka, yang sekarang 30 minggu hamil dengan anak pertamanya.

Dia berkata: “Ini semakin sukar dan berat untuk bergerak.

“Pada saat ini kerana aku akan benar-benar besar lagi, aku tidak bisa menahan putri bungsunya kerana perut saya mendapat di jalan dan aku tidak bisa memeluk saya.”

Mrs Herald menambah: “Semua bayi adalah mukjizat, tapi kita belum memikirkan apakah kita akan mempunyai lebih banyak, kerana mereka benar-benar segenggam sekarang.

“Kami tidak bercadang untuk memiliki lebih dari dua anak, kami hanya berfikir bahawa mereka kurnia yang besar kepada dunia, dan ketika aku melihat mereka aku melihat Will dan aku merasa begitu penuh cinta, sukar untuk tidak menginginkan lebih .

* cinta itu memang buta bukan? Mr J

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja Emailkan” sahaja kepada kami.

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Pelik atau tidak? rasanya tidak bergitu pelik sangat bukan , tetapi inilah dunia . Tatkala anak – anak kita yang berumur lingkungan bawah 12tahun masih lagi leka dengan bermain lain pula halnya di Bulgaria , dimana seorang budak perempuan yang baru sahaja berumur 11 tahun bersalin. Baru je 11tahun menjenguk dunia dah kenal @ pandai ehem – ehem . (ehem – ehem tu ape?)

SOFIA – Belum pun sempat memasuki sekolah menengah, seorang budak perempuan warga Bulgaria, Kordeza Zhelyazkova kini bergelar ibu setelah selamat melahirkan seorang bayi perempuan, lapor sebuah akhbar semalam.

Malah, Zhelyazkova berbangga kerana bayi itu lahir pada hari perkahwinannya dengan teman lelakinya yang berusia 19 tahun, Jeliazko Dimitrov.

Selepas bermalam bersama bayi seberat 2.6 kilogram yang diberi nama Violeta itu, budak perempuan tersebut kembali menyarung gaun pengantin untuk menyelesaikan upacara perkahwinan yang sebelum ini tergendala.

“Sebelum ini, saya cuma bermain dengan alat permainan tetapi kini bayi ini adalah permainan saya yang baru. Saya perlu lebih matang. Saya kini seorang ibu,” katanya ketika berada di sisi suaminya di hospital berkenaan.

Keluarga Zhelyazkova gembira dengan kelahiran anggota baru keluarga mereka.

Zhelyazkova yang merupakan ibu paling muda di ibu kota Bulgaria itu hamil dua minggu selepas menyambut hari jadinya yang ke-11. – Agensi

*Mr J bila berumur 11tahun dulu leka bermain guli dibawah rumah.. 😛

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja Emailkan” sahaja kepada kami.

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH