Archive for the ‘Isu Semasa’ Category

Ayam dan “Cikaro”

Posted: November 26, 2009 in Cinta, info, Isu Semasa

*Maaf kepada para pengujung , mungkin isu ini ada unsur – unsur lucah yang agak melampau.

Ayam dan “Cikaro”

Ayam , siapa yang tak kenal ayam dan bermacam – macam ayam di muka bumi ini dan bila perayaan mesti ramai ayam jadi korban tak kiralah bapa ayam ke ibu ayam ke anak ayam ke semua jadi rendang dan kari ayam . Anda suka makan Ayam? Yang jelas bukanlah “Ayam” yang anda sedang fikirkan itu . Ayam memang makanan kegemaran Mr J tak kira masak macamanapun Mr J tetap Telan je janji cukup masin .

www.pengerindu.com

Tapi Mr J bukan nak cerita pasal ayam tetapi mengenai “ayam” dan bukan sebarang ayam , ayam ini pelik sedikit dan harga sampai mencecah beberatus ringgit untuk menikmati ayam “istimewa” ini. Ayam ini boleh menemai anda (selalunya menemani lelaki) sampai ke larut malam dan service “baik punya” . Dari Ayam kampung sampai ke ayam ketek (ayam pendek) selalunya Ayam kampung yang telah di upgrade ke grade A mendapat permintaan yang tinggi sebab dikatakan masih Fresh lagi.

Dan sudah pasti setiap Ayam mempunyai “Bapak ayam” dan “Mak Ayam” atau dengan perkataan yang lebih sesuai iaitu mereka ini (Mak dan Bapa Ayam) adalah pelindungan kepada “anak – anak ayam” yang mereka bela. Anak – anak ayam ini pula terdiri daripada Ayam yang cantik dan mempunyai Skill “mengawan” yang luar biasa. Tetapi ramai dikalangan Ayam ini terdiri daripada golongan Ayam yang berpendidikan , kenapa jadi macamtu? takkanlah kerana hutang dek PTPTN atau kesesakkan hidup di kota menjadi penyebab utama untuk menjadi “Ayam” ? .

www.pengerindu.com
Diluar sana ramai lagi kerja yang mencari pekerja dan bukannya pekerja yang mencari kerja atau mungkinkah kerja menjadi “ayam” ini senang dan tidak juga meletihkan “mengankang” je kerja. Ha, itu kerja “ayam” . Jangan sampai jadi macam ayam dekat gambar dibawah ini , kena gantung sebab tak laku lagi atau “ayam tua”.

www.pengerindu.com

Dan sekarang mengenai “Cikaro” pula. Anda tahu apa itu Cikaro? Mr J baru je tahun tahun yang lepas dan yang pasti “Cikaro” ini telah menjadi persaingan segit kepada “Ayam” dan selalunya untuk mendapatkan “Cikaro” ini tidaklah susah sangat , janji pandai mengayat bak kata Mat Rempit. Selalunya “Cikaro” ini selalu dan suka melepak sampai ke larut malam sehinggalah ke pagi bersama kawan – kawan mereka dan ke hulu hilir dengan Mat Rempit .

Yang pasti untuk membezakan antara “Cikaro” dan “Bohsia” adalah agak susah sikit cuma yang satu sahaja iaitu Bohsia selalu menjadi taruhan Mat – mat rempit manakala “Cikaro” tidak dan yang pasti ayat kena power .

Semalam Mr J masak sendiri lauk iaitu Ayam Masak Kicap , kenyang juga walaupun terlebih masin.

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.

Link Adv RM10 Monthly :Berani TengokEjen Prepaid

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Advertisements

Indah sungguh wajah Puteri Bikini,
sesat di hutan mencari sahabat,
Canggih sungguh teknologi kini,
Hotel mewah jangan disangka selamat.

Ha, amacam pantun Mr J kali ini dan secara tidak langsungnya artikel kali ini berkait rapat dengan baris – baris pantun diatas. Manusia memang tidak dinafikan lagi semakin maju dan semakin pintar bergitu juga dengan perkembangan teknologi . Dan dahulu kalau kita sering melihat siri cerita James Bon mungkin anda pernah melihat dimana James Bon mengunakkan Spypen untuk merakamkan video secara rahsia dan tanpa disedari . Itu James Bon dan sekarang anda pula boleh menjadi James Bon Malaysia dan mungkin Video lucah 3gp yang baru akan meningkat berlipat kali ganda akibat jika disalah gunakan.

https://i1.wp.com/www.syiok.com/classifieds/images/10304_2009031924.jpg

Boleh digunakan untuk :

1) Record video masa anda meeting, kelas, kuliah dan sebagainya. (toink~)
2) Ambil video secara spontan. Pen ini kecil anda boleh bawa ke mana-mana.
3) Boleh dijadikan Flash drive,simpan data sebesar 4GB.
4) Data boleh ditransfer dari PC viseversa.

Features:

1) Kecil dan mudah dibawa.
2) Rakaman Video dengan gambar.
3) Bercolour dalam bentuk AVI
4) Built in lithium battery.
5) Internal Memori 4GB.

Kamera:

1) Format video AVI 352×288.
2) Boleh rekod suara.
3) Saiz video +-500KB seminit.
4) Akan merekod sampai memori penuh selagi tidak off.
5) Lithium Battery.
6) Battery +-2jam.

Dan sekarang Spypen ini sudah membanjiri Pasaran Malaysia dan lebih membimbangkan harganya pula mampu dimiliki pelajar sekolah dan juga Mat – mat rempit . Bila Mr J memikirkan apa keuntungan Spypen ? ya memang banyak baik dan faedahnya tetapi lebih banyak yang bakal menggunakkan produk tersebut ke arah keburukkan .

https://i1.wp.com/www.syiok.com/classifieds/images/10304_2009031917.jpg

Canggih bukan ? kepada para pembaca diluar sana berhati – hati dan berjaga – jaga bila anda bermalam di hotel mahupun untuk ke tandas dan sila pastikan keadaan sekeliling bebas daripada pen dan kalau nampak pen ambik dan jangan pulangkan. Mungkin para – para Mat skodeng Malaysia telah mula tersenyum dengan teknologi seperti ini.

Lebih banyak keburukkan daripada kebaikkan daripada Pen ini. Mr J

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja Emailkan” sahaja kepada kami.

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Ku cintai kamu sepenuhnya , lautan berapi sanggup ku renangi ” mungkin itu ungkapan yang setimpalnya diberikan Mr J kepada pasangan mencuri yang ditangkap di Kota Bharu , bergitu terdesak sangat . Kenapa tidak mencari pekerjaan yang halal dan bukannya mencuri , pasangan tersebut bukan OKU dan di Malaysia pelbagai pekerjaan menanti para pekerja yang ditanya adalah “kesanggupan” sahaja sedangkan pekerja negara jiran berpusu – pusu untuk datang ke Negara kita .

KOTA BHARU – Seorang gadis yang membantu teman lelakinya mencuri telefon daripada sebuah lori tidak sempat melarikan diri kerana berjaya diberkas oleh orang ramai di Jalan Temenggung di sini semalam.

Gadis berusia 34 tahun (gadiske) itu turut dipukul oleh beberapa wanita yang geram dengan perbuatannya itu sebelum diserahkan kepada polis.

Orang ramai turut berjaya menahan teman lelakinya yang berusia 34 tahun yang turut cuba melarikan diri tidak jauh dari tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Zahruddin Abdullah berkata, kejadian berlaku pada pukul 12 tengah hari apabila lelaki terbabit mencuri dua buah telefon bimbit sebelum memberinya kepada teman wanitanya yang menunggu di motosikal.

Menurutnya ketika kejadian, pemandu lori yang berusia 26 tahun berada di dalam sebuah kedai berhampiran untuk menguruskan hal perniagaan dan terdengar bunyi sesuatu pada kenderaannya.

“Apabila pergi ke lorinya, pemandunya terlihat seorang lelaki melarikan dua buah telefon bimbitnya bernilai RM1,200 sebelum memberinya kepada seorang wanita yang sedang menunggu di motosikal berhampiran lori itu.

“Pemandu lori kemudiannya menjerit meminta pertolongan dari orang ramai,” katanya. selanjutnya..

*Selagi anda sihat tubuh badan , jangan sia – siakan hidup anda dengan benda yang tak berfaedah . Mr J

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja Emailkan” sahaja kepada kami.

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Warga emas Membunuh kerana "cerai"

Posted: November 10, 2009 in berita, Isu Semasa
Jangan ingat orang tua atau warga emas tidak membahaya. Kisah ini berlaku di kedah dimana seorang warga emas iaitu Zabedah Ali, 73 ditikam dan dibunuh selepas bersalaman dengan suaminya yang merupakan pembunuh tersebut .

kalau hang tak mau hidup dengan aku, mai kita mati sama – sama ..” Suami mangsa hilang pertimbangan selepas isterinya menuntut cerai.

Dibawah adalah petikan daripada Kosmo yang bertarikh 10/11/2009

ALOR SETAR – Keengganan seorang isteri untuk berbaik-baik semula dengan suaminya setelah tidak tinggal bersama sejak dua bulan lalu membawa maut kepada wanita itu.

Dalam kejadian pada pukul 1 petang di Kampung Kuala Sungai, Mukim Kubang Rotan di sini semalam, Zabedah Ali, 73, mati terkena tikaman oleh lelaki dipercayai suaminya sendiri di pekarangan rumah mangsa.


Mangsa ditikam dengan pisau selepas suaminya yang berusia 75 tahun gagal memujuk isterinya untuk tidak bercerai.

Bapa saudara Zabedah, Mustafa Ahmad, 80, yang menyaksikan kejadian itu berkata, dalam proses memujuk mangsa, tercetus perang mulut di antara pasangan suami isteri itu.

“Suspek ada kata, dia mahu ajak Zabedah mati bersama. Selepas gagal pujuk Zabedah, ketika suspek mahu bersalam dengan Zabedah dia terus menikam di sebelah kiri perut Zabedah guna pisau,” kata beliau ketika ditemui di sini semalam.

Menurut Mustafa, pisau tersebut dipercayai dibawa oleh suspek dari rumahnya di Kuala Kedah.

Mustafa memberitahu, selepas menikam mangsa, suspek cuba melarikan diri namun anak tiri Zabedah yang berada di tempat kejadian mengejarnya dan menahan lelaki itu.

Disunting daripada Kosmo

Kadang – kadang sebuah perkahwinan yang telah lama tidak bermakna akan berakhir dengan bahagia .. Mr J.

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja Emailkan” sahaja kepada kami.

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

NGO marah iklan peraduan hitung seluar dalam wanita.

Bermacam ragam bila tengok pelbagai Iklan yang khasnya untuk para wanita , seperti contoh Iklan Tuala Wanita tidak pula kurangnya di kaca television tentu para pembaca pernah melihat Iklan seperti ” ah.. jangann pusing” yang dimana 2 ekor “rabbit” bersama seorang gadis di atas katil. hehe..

Tetapi yang tak masuk akalnya , adakah patut wujubnya Iklan Count The Panties Contest ataupun dalam bahasa Melayunya dipanggil “pertandingan mari mengira berapa seluar dalam” . Kenapa tak pula kira buah epal ke kira tin ke atau kira boyfriend ke.

Siapalah Pengurusan pemasaran dorang ini , tak kreatif langsung. huhuuh.. (selamber jek cakap org yerr.. kena banned mulut Mr J baru tau) . Tapi apa – apa pun yang lelaki jangan mengintip perempuan menyidai pakaian , manalah tau kot – kot nak kira seluar dalam . hehehe .


Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) membantah sekeras-kerasnya penyiaran iklan Count The Panties Contest seperti dimuatkan di sebuah akhbar tempatan semalam.


Iklan yang memuatkan borang penyertaan tersebut “tidak mengambil kira sensitiviti dan pegangan kesopanan dan kesusilaan rakyat di negara ini yang majoritinya beragama Islam”, kata presidennya SM Mohamed Idris.

“Adalah sesuatu yang amat memalukan apabila menyiarkan iklan yang secara langsung menggalakkan penyertaan para pembaca akhbar dalam peraduan mengira jumlah seluar dalam wanita,” katanya.

“CAP amat ingin mengetahui rasional di sebalik tindakan pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN) dalam membenarkan iklan sedemikian disiarkan dalam media arus perdana negara.”

Dalam satu kenyataannya semalam, CAP menggesa KDN dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bertindak lebih tegas dan proaktif untuk memastikan “iklan-iklan murahan” tidak disiarkan lagi pada masa hadapan.

Menurutnya lagi, Seksyen 211 Akta Komunikasi dan Multimedia melarang kandungan yang dianggap sumbang, lucah, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk mengacau, mencaci, mengugut atau mengganggu seseorang.

Tambahnya, kandungan yang disifatkan tidak sopan itu pula termasuklah bahan-bahan yang bersifat jelik, tingkah laku tidak sopan dan bertentangan dengan kelakuan yang diterima umum.

“Ini termasuklah bahan-bahan bogel dan seks. Persoalannya apakah iklan mengira seluar dalam wanita ini terikat di bawah akta ini?” kata Mohamed lagi.

CAP juga merujuk peruntukan Akta Iklan Lucah Sopan 1953 yang bertujuan menyekat iklan lucah dan iklan mengenai penyakit berkaitan seks.

Menurut Seksyen 3 akta itu, menjadi kesalahan melekat atau menulis di rumah, bangunan, dinding, pintu, pagar, tiang, papan, pokok atau tempat buang air atau mana-mana benda, gambar lucah atau sumbang atau alat bertulis atau cetak.

“Jadi, apakah peranan akta ini dalam membendung iklan lucah sedemikian?” kata aktivis pengguna berpengalaman itu.

Peraduan khas untuk golongan wanita itu menghendaki pesertanya mengira jumlah seluar dalam di dalam sebuah jam dengan ganjaran RM1,000 seorang bagi 200 pemenang.

Hadiah itu pula dibayar dalam bentuk kredit panggilan telefon sama ada pascabayar atau prabayar.

Dianjurkan oleh syarikat jenama tuala wanita popular, peraduan itu bermula awal bulan lepas hingga 31 Disember ini. sumber

*Nasib baik tak kira seluar dalam superman. Mr J

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja Emailkan” sahaja kepada kami.

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Pelik atau tidak? rasanya tidak bergitu pelik sangat bukan , tetapi inilah dunia . Tatkala anak – anak kita yang berumur lingkungan bawah 12tahun masih lagi leka dengan bermain lain pula halnya di Bulgaria , dimana seorang budak perempuan yang baru sahaja berumur 11 tahun bersalin. Baru je 11tahun menjenguk dunia dah kenal @ pandai ehem – ehem . (ehem – ehem tu ape?)

SOFIA – Belum pun sempat memasuki sekolah menengah, seorang budak perempuan warga Bulgaria, Kordeza Zhelyazkova kini bergelar ibu setelah selamat melahirkan seorang bayi perempuan, lapor sebuah akhbar semalam.

Malah, Zhelyazkova berbangga kerana bayi itu lahir pada hari perkahwinannya dengan teman lelakinya yang berusia 19 tahun, Jeliazko Dimitrov.

Selepas bermalam bersama bayi seberat 2.6 kilogram yang diberi nama Violeta itu, budak perempuan tersebut kembali menyarung gaun pengantin untuk menyelesaikan upacara perkahwinan yang sebelum ini tergendala.

“Sebelum ini, saya cuma bermain dengan alat permainan tetapi kini bayi ini adalah permainan saya yang baru. Saya perlu lebih matang. Saya kini seorang ibu,” katanya ketika berada di sisi suaminya di hospital berkenaan.

Keluarga Zhelyazkova gembira dengan kelahiran anggota baru keluarga mereka.

Zhelyazkova yang merupakan ibu paling muda di ibu kota Bulgaria itu hamil dua minggu selepas menyambut hari jadinya yang ke-11. – Agensi

*Mr J bila berumur 11tahun dulu leka bermain guli dibawah rumah.. 😛

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja Emailkan” sahaja kepada kami.

Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Gangga ialah sungai di India Utara dan oleh pejabat dan menurut pemerintahan India sebagai sungai nasional Bharat. Dalam Hinduisme, Gangga juga disembah sebagai dewi.Sungai ini adalah sungai suci bagi yang beragama hindu.


Suasana ramai pada saat hari-hari tertentu
(ritual keagamaan)


Dan gambar dibawah adalah pandangan pada hari – hari biasa .


Sekarang masih sucikah Sungai Gangga ?
(mungkin dibahagian Sg. Gangga tertentu sahaja yang masih suci)

Macam – macam aktiviti boleh dilihat pada hari – hari biasa ? upacara pengebumian (buang ke dalam Sungai nanti mayatnya jadi suci kot).

Anda berani mandi di sungai sambil ditemani mayat – mayat? Tengok gambar anjing tu , mesti kenyang anjing tu makan.

sumber : Pak Cik Google.

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja Emailkan” sahaja kepada kami.

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH