Perbezaan hidup antara Orang Kaya dan Kurang Kaya.

Posted: October 31, 2009 in info
Penyakit macam – macam penyakit pada zaman moden sekarang .

Majoriti orang kaya menghidapi pelbagai penyakit , mana taknyer duduk di office berjam – jam kena udara penghawa dingin lagi balik pun ada driver yang bawakan senang je kerja kan , tapi orang Kaya ni nampak senang tetapi dalaman mereka kita tidak tahu lagi mesti dipenuhi dengan masalah – masalah pejabat , perniagaan dan juga seribu satu macam masalah. Ha, itu masalah orang Kaya .

Cuba bandingkan dengan orang kampung atau para pekerja kontrak semua sihat – sihat belaka tiap – tiap hari bekerja di cahaya matahari terik peluh pun keluar , Datuk Mr J cakap dulu kalau peluh tak keluar senang dapat penyakit .

Perbezaan antara Orang Kaya dan Orang Sederhana (tak kaya dan tak juga miskin)


Orang Kaya

Orang Sederhana

Bangun pagi sarapan dah disediakan oleh orang gaji.

Bangun pagi Isteri yang menyediakan sarapan pagi.

Bila Lunch makan tengahari di restoran yang belum tentu berkhasiat.

Bila Lunch Makan Nasi yang dibekalkan dari rumah yang semestinya masakan Isteri atau Ibu

Bila waktu kerja dibelenggui oleh mesyuarat , memikirkan pasal projek – projek besar dan perhubungan antara syarikat lain.

Bila waktu kerja hanya menumpukan satu kerja dan tidak perlu memikirkan untung atau rugi sesuatu syarikat yang penting kerja .

Tidak banyak mengeluarkan peluh , kalau ada pun peluh dekat ketiak sahaja.

Boleh dikatakan agak berpeluh contoh seperti Pertani , tukang kebun dan sebagainya.

Mudah diserang penyakit Jatuh (kalau saham syarikat jatuh mendadak)

Jarang diserang penyakit jantung.

Balik rumah sentiasa memikirkan kerja yang tak siap – siap atau projek – projek .

Balik rumah rehat dan hanya memikirkan tananam kekadang balik rumah masih lagi dapat bekerja seperti menjala ikan untuk makan malam keluarga.

Makan malam disediakan oleh orang gaji , dah tak merasa makanan asli daripada Isteri lagi.

Makan malam disediakan Isteri atau Ibu dan dijamin berkualiti untuk seisi keluarga.

Anak – anak tiada mendapat kasih sayang yang sepatutnya dari ibubapa dan kasih sayang hanya diberi melalui wang ringgit.

Anak – anak mendapat kasih Sayang sepenuhnya dan bukannya dinilai daripada wang ringgit.

Kebahagian dinilai dari sigi Matawang ringgit , semakin banyak duit atau semakin kaya semakin bahagialah (bahagia ke?)

Kebahagian tidak dinilai sepenuhnya dengan wang ringgit , hidup bersikap ala kadar .

Majoriti Umur Pendek (orang cakap)

Majoriti umur panjang (banyak makan ulam – ulaman kampung dan juga masakan orang rumah sendiri ) .

Nak kaya pun susah , miskin pun susah😦

Salam ceria ,

Mr. J

http://www.pengeRindu.com

Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.

Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja Emailkan” sahaja kepada kami.

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s