1Malaysia Kena TIPU dgn PROTON

Posted: October 17, 2009 in Isu Semasa

Gambar dibawah tu poster Proton Promotion !! Ramadhan Special di Arab Saudi, tuan² & puan² tengok harga sebleum diorg promote tu habis tinggi SR 41,800 je. padahal duit diorg ni lebih murah dari RM….

Kenapa Proton tak jual harga macam dekat Arab Saudi..?

Apa istimewanya orang Arab?

Kata “Rakyat didahulukan” … Kenapa orang Arab lebih diutamakan? Pemilik Proton di Malaysia semuanya dah kena tipu… Hahaha…

Harga Persona kat Saudi = SR 41,800 (harga promote SR 36,100)

Harga Gen2 kat Saudi = SR 39,500 (harga promote SR 33,600)

Harga Waja kat Saudi = SR 39,400 (harga promote SR 37,950)

Pelik Tapi Benar..

1 Saudi Riyal = RM 0.94 <– ni lama punya rate, skrg lagi turun duit diorg!

Maknanya harga promote Persona kat Saudi = RM 33,934 aje

Maknanya harga promote Proton Gen2 kat Saudi = RM 32,256 aje

Maknanya harga promote Waja kat Saudi = RM 35,673 aje…

Tu dah siap masuk tambang kapal pulak tu…

Diorang dah laa dapat kete ‘import’ murah… minyak pon murah kat diorang… Malaysia nih dah laa pengeluar kete & pengeluar minyak.. tapi harga macam *******

“1Malaysia – Rakyat DiHULUkan, KeUNTUNGan DiuTAMAKkan..!”

ada sesapa yg tau lagi ttg info ni boleh la utarakan disini..

Artikel asal daripada ,

Adam

ADAM @ Scripters

Iklhas ,
Mr. J @ Bungai Pengrindu
www.pengerindu.com
“EmailkanArtikel anda ke pengeRindu.com

Bookmark and Share

pengeRindu Fan Club

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Add to Google Reader or HomepageSubscribe in NewsGator OnlineAdd to My AOLAdd to netvibesSubscribe in BloglinesAdd to The Free DictionaryAdd to PlusmoSubscribe in NewsAlloyAdd to Excite MIXAdd to netomat HubAdd to fwickiAdd to WebwagAdd to Pageflakes

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s