Rumahku diserbu J.A.I.S buat kali kedua.

Posted: October 13, 2009 in MyDiary

Semalam 13/10/2009 adalah kali ke 2 rumah aku di Seremban 2 diserbu Jabatan Agama (JAIS) atas laporan ada wanita didalam . Setelah di serbu aku hanya memakai boxer sambil memuka pintu dan mereka kelihatan tergaman seketika melihat Tattoo aku di Lengan dan dibelakang dan aku memberitau bahawa rumah ini rumah Cristian .

Mereka tidak puas hati dan ingin membuat spot cek selanjutnya , dan aku hanya membiarkan sahaja kerana aku tidak menyalahkan dorang , sebab dorang hanya menjalankan tugas yang aku tak puas hati siapalah si pengerepot yang kepo kepo tu. setahun aku aku tak pernah bawa perempuan , kalau ada pun kawan – kawan non – muslim aku sahaja yang overnight .

Sedikit perbualan bersama mereka :

ini rumah muslim?‘ soal salah seorang daripada mereka

“maaf , ini bukan rumah muslim” balasku , masakan mereka tidak melihat di luar pintu rumah aku ada Salib dan gambar Gereja .

kami dapat laporan ada perempuan dalam rumah ini” balasnya

“Bro, kalau ada perempuan pun apa salahnya tapiiiiii, bukan muslim sahaja” jawapku sedikit berang.

macamnilah bang, kami terpaksa masuk sekejap cek , sebab ada orang buat laporan bahawa ada perempuan Melayu di rumah ini” . Jawapnya

“oh, ye kew, tak perlah korang masuk i faham ini adalah tugas kamu” balasku dengan sedikit senyuman .

Mereka pun menyemak disegenap bilik ku dan juga sekitar 3 bilik di rumah ku .

Tidak sampai 10minit kemudian mereka pun beredar tanpa mengucapkan sepatah perkataan “mohon maaf” ataupun perkataan “terima kasih kerana memberikan kerjasama”.

Taniah kepada para anggota rukun tertangga
Flat Cempaka Seremban 2 Garden Avanue! anda memang melakukan tugas yang baik , tapi sila semak dan pastikan sebelum membuat sesuatu dan pastikan Maklumat itu betul! dan jangan lupa ( “mohon maaf” ataupun perkataan “terima kasih kerana memberikan kerjasama”.)

yang terngangu.,
Mr. J @ Bungai Pengrindu
www.pengerindu.com
“EmailkanArtikel anda ke pengeRindu.com

Bookmark and Share

pengeRindu Fan Club

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Add to Google Reader or HomepageSubscribe in NewsGator OnlineAdd to My AOLAdd to netvibesSubscribe in BloglinesAdd to The Free DictionaryAdd to PlusmoSubscribe in NewsAlloyAdd to Excite MIXAdd to netomat HubAdd to fwickiAdd to WebwagAdd to Pageflakes

Leave a Reply

