Sindrom PURASY & PURASYPANTER

Posted: October 10, 2009 in info, Isu Semasa, MyDiary
Kali ini entry aku bukan mengenai apa – apa , aku pun tak tahu nak letak tajuk apa , huh~ gantuk sangat harini , sekarang cc tempat aku bekerja dah ada orang baru masa bekerja pun dipanjangkan sehingga 1pagi dan dibuka setiap hari , tak seperti dahulu waktu bekerjaku hanya pada 12 jam sahaja sehari dari 10pagi hingga ke 10malam dan sekarang setelah ada pekerja baru maka waktu bekerjaku dipendekkan iaitu 10pagi sehingga 6petang setiap hari kecuali hari Sabtu aku akan bekerja dari 10pagi hingga 1pagi keesokan hari (14jam) mak aii. Tak ape , alah bisa tegal biasa (betulke peribahasaku tu) .
Pernahkan anda mengalami sindrom PURASY atau lebih dikenali sebagai sindrom pura – pura busy dikalangan para pekerja Malaysia? . Pernah anda lihat rakan sekerja anda berlari atau berjalan kesana kemari dengan membawa sekeping kertas dan sebatang pen nampak macam busy je padahal nak ke department lain untuk berborak ataupun mengumpat rakan sekerja lain walhal dikatakan pergi nak dapatkan signature atau hantar borang bla bla bla .

Yang ini pula mungkin sindrom ini ada terdapat dalam diri anda iaitu PURASYPANTER Sindrom pura – pura busy depan komputer . Sindrom ini kebanyakkan menyerang dan mudah berlaku dikalangan pekerja yang memiliki sedikit ataupun terlebih kepandaian dalam dunia Internet . Sekali imbas nampak muka memang serius seperti seseorang yang sedang menyelesaikan permasalah syarikat tetapi padahal tengah chatting ataupun melayari forum pada waktu bekerja .

*Mr J rasa yang tengah baca entry ini sekarang ada sindrom Purasypanter kot. : P

Iklhas ,
Mr. J @ Bungai Pengrindu
www.pengerindu.com

Bookmark and Share

pengeRindu Fan Club

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Add to Google Reader or HomepageSubscribe in NewsGator OnlineAdd to My AOLAdd to netvibesSubscribe in BloglinesAdd to The Free DictionaryAdd to PlusmoSubscribe in NewsAlloyAdd to Excite MIXAdd to netomat HubAdd to fwickiAdd to WebwagAdd to Pageflakes

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s