Apa Makna Kawan dalam persahabatan berlainan jantina.

Posted: July 28, 2009 in Cinta
Apa Makna Kawan dalam persahabatan berlainan jantina.

Ramai diantara pembaca http://www.pengerindu.com mempunyai kawan tak kiralah lelaki mahupun perempuan. Tapi kalau dinilai atau ditaksifkan , manusia disekeliling kita lebih ramai memiliki kawan yang berlainan jantina seperti contoh: perempuan lebih cenderung memiliki kawan lelaki dan begitu juga sebaliknya.

Memang tak dinafikan nilai persahabatan bergitu besar maknanya , tanpa sahabat siapalah saya dan juga anda dan siapalah juga nak baca posting saya ni . Begitu juga saya, saya lebih cenderung memiliki kawan perempuan , bezanya kawan dan cinta tak boleh bersama , kerana jika hanya mengangap kawan dan kalau sebolehnya biarkan menjadi kawan sampai bila – bila , tapi masalah sering timbul dalam persahabatan “kawan” dalam berbeza Jantina . Istilah “mengambil kesempat atas kesempitan ” sering terjadi .

Tetapi ramai juga bersetuju memiliki kawan berlainan jantina , atau “just a friend” kerana kadang seseorang individu lebih senang berkawan dengan jantina yang berlawan dan kadang kala lebih memahami dari kawan yang sama jantina seperti contoh: Myra lebih senang pergi dan keluar atau tengok wayang dengan kawan lelakinya berbanding kekasihnya . Kenapa ? dan mengapa? . Memang best kalau memiliki kawan seperti itu , kekadang kita lebih selesa keluar berbanding Teman istimewa. Mungkin Myra hanya kawan dan lebih selesa, yerlah, xpayah nak makeup , xpayah nak kontrol makan etc sebab jalan dengan kawan je, lainlah kalau Myra bersama teman lelaki dan kemungkinan gerak geri lebih terbatas kan..

Tapi tidak dinafikan dalam istilah “kawan” kekadang wujud satu perasaan sayang dalam persahabatan tersebut. Sebab “kawan” itu lebih memahami anda berbanding orang lain dan kemungkinan besar juga “kawan” boleh menyebabkan perasaaan cemburu sekirannya kawan kita sudah memiliki kekasih , dan kadang – kadang dia akan merasakan sunyi , yerlah.. dulu bila lepak , gelak bersama , makan kat mamak bersama tapi tiba – tiba dah jadi sunyi sebab “kawan” dan ada kekasih . seperti contoh cerita My Heart anda semua mungkin pernah melihat cerita My heart kan.

Dan ada juga satu kes dimana kawan telah memendam perasaan sayang . Kadang kita tidak tahu , dan kita sering melihat jauh dihadapan sedangkan orang yang selalu bersama kita itulah yang sebaik mungkin menjadi teman istimewa , ini seringkali terjadi dalam perhubungan “Kawan” .

*sayangilah kawan anda.
*sedang i asyik menaip posting ni , i teringat kawan2 perempuan i….

Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Get Top Commenter Awards?

Ingin artikel anda disiarkan sini? senang sahaja Emailkan” sahaja kepada kami.

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s